2. aste: Holistiline regressiooniteraapia
Uus terapeudikoolituse grupp alustab koolitusteed 2023. aasta septembris, juhendaja on Tiina Pedak. Avalduste vastuvõtt on lõppenud.
Terapeudiväljaõppesse saavad kandideerida need, kellel koolituse 1. aste Holistiline treening, on lõpetatud. Loe lähemalt allpool olevast menüüpunktist “Vastuvõtt”.
Koolituse 2. astmes omandatakse holistilise regressiooni terapeudi tööks vajalikud teoreetilised teadmised ja praktilised oskused. Koolitusel osalemise eelduseks on esimese aasta, holistilise treeningu, nõuetekohane lõpetamine.
Peale kolme õpinguaastat koolituse 2. astmes, on õppija omandanud täiend ja alternatiivmeditsiini tippspetsialistile vajalikud kompetentsid. Koolituse lõpueksam on ühtlasi ka kutseeksam ja eksami sooritanu saab tase 6 holistilise regressiooni terapeudi kutse.
Elukestev õpe on kaasaegses haridussüsteemis väga tähtsal kohal. Tõepoolest, uut ametit õppida pole kunagi liiga hilja, eriti veel sellist, mille omandamise käigus õpitakse elamise kunsti. Terapeut pole teoreetik, ta on praktik. Just praktilised inimestega töötamise oskused on paljude jaoks koolituse ahvatlevaks osaks. Koolitus sobib väga hästi neilegi, kel pole soovi terapeudiks saada, kuid kes tahavad parandada oma suhtlemisoskusi ning on huvitatud koolitusel õpitud töövõtete ja teadmiste sulandamisest oma kutsetööga. Peale selle, et õpitakse osavamaks suhtlejaks, õpitakse väga erilist oskust – mõistma ja juhtima inimese alateadvuse tasandil toimuvaid protsesse. Õppijad rõhutavad oma tagasisides, et terapeudiõpe on juurde andnud eneseusku ja enesekindlust ning iseenda ja teiste inimeste paremat mõistmist.
Holistilise regressiooni terapeudid ise räägivad, et neil on põnev amet, milles on nii loomingut kui ainet ratsionaalseks analüüsiks. Töö ei lähe kunagi igavaks, sest kliendid on erinevad ning ikka ilmneb midagi uut ja üllatavat. Väga oluliseks peetakse vabadust oma aega ja koormust ise planeerida, sest holistilise regressiooni terapeudid töötavad reeglina erapraksises. Paljudesse ametitesse otsitakse noori, kuid terapeudiamet on üks väheseid, kus vanus ja elukogemus on vooruseks. Aja kulgedes kasvab meisterlikkus ja seda tööd saab teha kõrge vanuseni.
Koolitus kuulub Ülemaailmse Regressiooniteraapia Assotsiatsiooni (Earth Association for Regression Therapy EARTh) poolt tunnustatud koolitusprogrammide hulka.
Holistika Instituut viib läbi täiskasvanute täienduskoolitust. Meie majandustegevusteate nr 209059 leiate Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS) avalikust registrist. Holistika Instituudi õppekorralduse alustega saad tutvuda siin.
Täiskasvanute täienduskoolitusel osalejal on õigus saada õppepuhkust, kokku 30 kalendripäeva aastas. Kas täienduskoolitusel õppija saab õppepuhkuse ajal keskmist töötasu, jääb tööandja otsustada. Tasu makstakse, kui tööandja leiab, et koolitus on suunatud tööalasele enesetäiendamisele ning on töötajale vajalik lähtuvalt tema tööst või ametikohast.
Õppijal on tulumaksuseaduse alusel õigus tulumaksutagastusele koolituseks kulunud summa ulatuses.
Tulumaksutagastuse saamiseks on oluline, et koolituse eest tasutavad summad kannab üle koolitusel osaleja ise. Kui ülekandeid teeb keegi teine, kas vanemad, vanavanemad, vend, õde, või keegi kolmas isik, saab see isik tulumaksu tagasi vaid juhul, kui instituudis õppija on alla 26 aasta vana. Tulumaksu tagastamine koolituskuludelt toimub ainult reaalselt makstud summadelt, mitte maksegraafiku ega esitatud arvete järgi.
Koolitusest
Miks holistilise regressiooni terapeute on vaja?
Meditsiin on aastakümneid keskendunud vaid haigustele. Uued arengud rahvatervise valdkonnas on toonud haigusekeskse patogeneesi mudeli kõrvale tervisekeskse salutogeneesi mudeli. Üha sagedamini küsitakse „kuidas säilitada tervist“, mitte kuidas diagnoosida ja ravida haigusi.
Tervishoius pööratakse üha rohkem tähelepanu ennetamistegevusele, sest lihtsam on haigusi ennetada kui haigeid inimesi terveks ravida. Aina olulisemaks peetakse inimese enda vastutust oma tervise ja heaolu eest. Suur vajadus on spetsialistide järgi, kes oskavad inimesi aidata teha vajalikke muutusi juba enne kui tervis on juba tõsiselt korrast ära. Harjumuste, toitumise ja eluviiside muutmisest tihti ei piisa, tulemusrikkam on muutuste tegemine isiksuse tasandil. Inimene pole objekt, kelle tervist parandatakse, ta on iseenda tervendaja, kelle tervis paraneb ja elukvaliteet tõuseb, kui ta muudab oma mõtteviisi, hoiakuid ja käitumist. Holistilise regressiooni terapeudid on saanud ettevalmistuse, et oma klientidele just sellist abi pakkuda. Terapeut aitab kliendil leida heaolu puuduse või terviseprobleemide põhjused ning teha just selliseid muutusi, mis aitavad sisemist tasakaalu leida või taas luua. Kui paraneb tervis ja enesetunne, tõuseb ka elukvaliteet.
Kui küsimus on elus või surmas, on peavoolumeditsiini saavutused hiilgavad nii intensiivravis kui operatsioonide näol. Krooniliste haiguste ja psühhosomaatiliste sümptomite puhul pole aga peavoolumeditsiinil kuigi palju pakkuda. Ravimid annavad ajutist leevendust, kuid ei kõrvalda haiguse põhjust. Holistilise regressiooni terapeut just selliseid inimesi abistabki, kelle terviseprobleemid on psühhosomaatilise iseloomuga. Probleemide tekkel on kõige olulisemaks mõjutajaks emotsionaalne stressireaktsioon. Kõik meie probleemid, kehalised haigused kaasa arvatud, on alguse saanud olukordadest, millega inimene pole „hakkama saanud“, mis on olnud talle rasked või sobimatud. Terapeut aitab kliendil uurida oma sisemaailma holistilistel rännakutel ja leida minevikust üles oma probleemide algpõhjused. Üheskoos töötatakse läbi olukorrad, kust probleemid alguse on saanud ja vabastatakse minevikus kinnikiilunud tunde- ja mõttemustreid, inimesed jõuavad iseendale lähemale ja tervenevad.
Koolituse lõpetanu oskab abistada kliente optimaalse elukvaliteedi saavutamisel, aidates juhtida muutusi klientide tervislikus seisundis, mõtteviisis, elustiilis ja -tegevuses. Koolituse lõppedes on õppija omandanud tase 6 holistilise regressiooni terapeudi töös vajalikud kompetentsid. Terapeut:
- hindab kliendi seisundit ja kogub vajalikku teavet kliendi elukäigu kohta;
- loob kontakti kliendiga ja sõlmib vastastikused kokkulepped;
- planeerib teraapiatsüklit, püstitab teraapia eesmärke koostöös kliendiga;
- viib läbi viia terapeutilist vestlust, valdab verbaalseid tehnikaid;
- oskab läbi viia holistilist rännakut ja ka teisi teraapiatehnikaid;
- hindab teraapia tulemuslikkust.
Kutseeksami sooritanu saab tase 6 holistilise regressiooni terapeudi kutse. Kutse andja on Eesti Täiend- ja Alternatiivmeditsiini Nõukoda. Kutsetunnistuse väljastab Täiend- ja Alternatiivmeditsiini Kutsekoda.
Maailmavaade
Koolituse „Holistiline treening ja regressiooniteraapia“ teoreetiliseks baasiks on kolm valdkonda:
- Holistiline maailma- ja inimesekäsitlus, mille kohaselt keha, meel, hing ja vaim moodustavad ühtse lahutamata terviku.
- Positiivne psühholoogia – 21.sajandi särav täht psühholoogiamaailmas.
- Salutoloogia – teadus tervisest, mis uurib, kuidas olla terve ja kuidas jääda terveks.
- Holistiline maailma- ja inimesekäsitlus, mille kohaselt keha, meel, hing ja vaim moodustavad ühtse lahutamata terviku. Kõik täiendmeditsiini ja loodusravi terapeudid lähtuvad oma töös sellest käsitlusest ning holistilises regressiooniteraapias tegeldakse kõigi eespool nimetatud aspektidega, st teraapiaprotsessi on haaratud inimene tervikuna koos oma vajadustega nii füüsilisel, psüühilisel kui hingetasandil.
Holistilise käsitluse olulised osad:
- Kvantfüüsikale põhinev maailmanägemus, mille kohaselt kõige olemasoleva aluseks ja ühendajaks on ühendväli, elava teadvuse väli (D. Bohmi, W. Pauli, M. Plancki, A. Goswami jt seisukohad).
- Teadvuse mõiste on kesksel kohal. Teadvuse fenomeni käsitletakse märksa laiemalt kui traditsioonilises psühholoogias. Teadvus on väli, täpsemalt infoväli, mis sisaldab infot ja loob pidevalt uut infot. Informatsioon on Universumi loov energia. Tuginetakse R. Sheldrake’i morfiliste väljade teooriale, K. Pribrami holonoomse aju teooriale.
- Süsteemne lähenemine inimesele, avatud süsteemide toimimise ja arenemise seaduspärasuste tundmine. Inimene on keskkonna lahutamatu osa, ta mõjutab keskkonda kogu aeg ning keskkond mõjutab omakorda inimest.
- Transpersonaalse psühholoogia vallas tehtud teadvuse uuringud, eriti aju töö ja muutunud teadvusseisundite uuringud. Tänu neile uurimustele osatakse täna teadvusseisundeid palju paremini juhtida, kuna on teada, et peamine on arendada keskendumisvõimet ning tahte abil tähelepanu koondamise oskust. Muutunud teadvusseisundite kasutamine teraapias on muutnud teraapiaprotsessi palju efektiivsemaks. Meditatiivses seisundis töötab aju teisiti kui argiteadvuse tasandil ning alateadvusele on vabam juurdepääs, psüühika on muutustele vastuvõtlikum ning tunde- ja mõtteblokeeringuid on kergem kõrvaldada. Holistilise regressiooniteraapia seanss ei ole lihtsalt vestlus terapeudi ja kliendi vahel – osa teraapiaajast viibib klient meditatiivses ehk muutunud teadvusseisundis ning just see osa tööst on tugeva tervendava mõjuga.
- Holistlik õpetus inimese energeetikast (energiaväli, erinevad energiakehad, energiameridiaanid ja energiakeskused) ja keha-vaimu seostest, mille kohaselt saab keha tervendada vaimu abil. Holistilise tervishoiu üks põhimõtetest on, et terviseabis tuleb arvestada inimese erinevate “osade” koostoimimist. Holistilise käsitluse kohaselt on inimesel võime end ise ravida, s.t. normaalsesse tasakaaluseisundisse tagasi liikuda. Tasakaal on harmoonia keha, meele ja hinge vahel ning harmoonia inimese ja keskkonna vahel.
- Meta-tervise kontseptsioonid: kaasaegne, uudne ja integratiivne tervisekäsitlus. Meta-tervis on integratiivse meditsiini diagnostika- ja teraapiamudel, mis baseerub bio-psühho-sotsiaalsete tegurite seostel. See mudel aitab meil mõista ja parandada tervislikku olukorda, kuna osutab haiguste algsetele tekkepõhjustele, võimaldades sel moel meil saavutada heaolu ning tervis. Meta-tervise põhimõtete kohaselt on kõik probleemid, kehalised haigused kaasa arvatud, alguse saanud emotsionaalse konflikti poolt põhjustatud šokist. Meie kehaorganid, meel ja aju moodustavad lahutamatu terviku ning iga tugev emotsionaalne reaktsioon väljendub üheaegselt (holistiliselt) kogu organismis: psüühika, aju, organite/keha ja käitumise tasandil. Traumaatilisena kogetud elusündmus on psüühiliste ja füüsiliste muutuste alguspunkt. Meta-tervis annab meile täpse, kõikide haiguslike seisundite empiiriliselt tõestatud mõistmise, olgu selleks siis seljavalu, vähk, diabeet, südamehaigus, ekseem või lihtsalt külmetushaigus.Vaata ka: www.metatervis.ee ja www.meta-health.info
- Südame matemaatika. Südame Matemaatika Instituudi Uurimiskeskus (Institute of HeartMath Research Center)on rohkem kui 25 aastat uurinud neid füsioloogilisi mehhanisme, mille abil süda suhtleb ajuga, mõjutades infotöötlust, tajuprotsesse, emotsioone ja tervist. Süda on teadvuse ja füsioloogiliste reaktsioonide vaheline liides, mis juhib emotsioone. Südamele keskendumine ja positiivsed tunded loovad meie kehas ja meeles koherentseid seisundeid, mis on vajalikud optimaalseks terviseks ja heaks sooritusvõimeks nii õppimises, töös kui spordis. Holistilise regressiooni terapeudid kasutavad neid teadmisi teraapiaprotsessi juhtimisel ning rakendavad instituudi poolt välja töötatud tehnikaid töös klientidega.
- Positiivne psühholoogia on 21.sajandi särav täht. Tekkinud on psühholoogiaharu, mis aitab inimestel, peredel ja kogukondadel olla edukad, elujõulised ja õitsvad ning pakub ühtlasi õnne ja heaolu teaduspõhise mõistmise ja ka efektiivse sekkumise alused. Tulipunkt on liikunud inimeste vaimsete häirete diagnoosimiselt ja kannatuste leevendamiselt kõige selle uurimisele, mis muudab elu rahuldustpakkuvaks. Kui varem käsitleti inimeste elu ja psüühikat skaalal „ebanormaalne-normaalne“, siis viimased paarkümmend aastat on toonud skaalale juurde uue dimensiooni – optimaalne elu.
Uuritakse teaduslikult teemasid nagu rõõm ja nauding, tugevused, voorused, anded. Töötatakse välja praktikaid, mis aitavad inimestel õnnelikult elada ja keskendutakse ka sellele, kuidas sotsiaalsed süsteemid ja institutsioonid saaksid oma tegevusega inimeste heaolu toetada.
- Salutoloogia on teadus tervisest, mis uurib, kuidas olla terve ja kuidas jääda terveks. Meditsiinis on haigusekeskse patogeneesi mudeli kõrvale tekkinud tervisekeskne salutogeneesi mudel ja see on kaasaegses rahvatervise valdkonnas saanud arvestatavaks kontseptsiooniks. Küsimuse „Kuidas diagnoosida ja ravida haigusi?“ kõrval saab aina olulisemaks küsimus „Kuidas säilitada tervist?“
Tervishoius pööratakse aina rohkem tähelepanu haiguste ennetamisele, aina olulisem on inimese enda vastutus oma tervise ja heaolu eest. Inimene pole mitte ainult tervendamise objekt, ta on iseenda tervendaja, kelle tervis paraneb ja elukvaliteet tõuseb tema enda mõtteviiside, eluhoiakute ja tegevuse muutmise tulemusena. Suur vajadus on spetsialistide järgi, kes oskavad inimesi aidata muutuste tegemisel juba enne kui haigused jõuavad tekkida, muutes mitte vaid eluviisi, vaid tehes muutusi ka isiksuse tasandil. Holistilise regressiooni terapeudid just sellist abi pakuvadki.
Õppekava
Holistika Instituudi tegevuse eesmärgiks on tõsta inimeste teadlikkust ja vastutust oma tervise säilitamisel ja terviseprobleemide ennetamisel ning kaasa aidata inimeste heaolu tõstmisele ja elukvaliteedi paranemisele.
Koolituse „Holistiline treening ja regressiooniteraapia“ kogupikkuseks on 4 aastat. Koolitus koosneb kahest astmest:
- aste: Holistiline treening: 1 aasta ja 2 kuud
- aste: Holistiline regressiooniteraapia: 3 aastat
Koolituse tulemusena on õppijal tase 6 holistilise regressiooni terapeudi kutseeksami sooritamiseks vajalikud teadmised ja oskused.
Koolituse 2. astmes õpitakse erialaaineid ja üldaineid. Terapeudikoolituse põhirõhk on erialaainetel. Kõige suurem maht on holistilise regressiooniteraapia meetodi õppimisel ja tehnikate harjutamisel. Erialaainete hulka kuuluvad ka terapeudi eetika, metatervise käsitlus ja süsteemne perekonnakäsitlus.
Üldained annavad tulevasele terapeudile vajalikud baasteadmised meditsiini ja psühholoogia alal. Õpitakse inimese anatoomiat ja füsioloogiat, psühhopatoloogiat, üldpsühholoogiat. Samuti antakse ülevaade täiend- ja alternatiivmeditsiini valdkonnaga seonduvatest õigusaktidest. Üldteadmisi saavad õppijad ka erinevate teraapiasuundade kohta, tutvustatakse erinevaid täiendmeditsiini ja loodusravi suundi ning ka erinevaid suundi psühhoteraapia valdkonnas.
Eneseteraapia on väga olulisel kohal kogu väljaõppe jooksul. Koolituse 2. astmes jätkab tulevane terapeut tööd iseendaga, omaenda probleemide ja sisekonfliktide lahendamist.
Meistriks saadakse vaid harjutades ja seepärast pühendatakse koolituse 2.astme alguses tublisti aega terapeudioskuste harjutamisele praktikumides. Harjutamine läheb lahti kohe, juba esimesel õppemoodulil. Teisel terapeudiväljaõppe aastal jätkub teoreetiliste teemade läbivõtmine ja praktiliste harjutuste tegemine ning algab iseseisev kliendipraktika. Viimasel aastal toimub teadmiste laiendamine, tulevased terapeudid teevad oma kliendipraktikat ja aasta kõige mahukamaks kursuseks on supervisioon.
Õppeained
Lühend | Õppeaine nimetus | |
HOL | Holistiline inimeseõpetus 2. osa | |
HRT | Holistilise regressiooniteraapia meetod ja tehnikad | |
EE | Holistilise regressiooni terapeudi eetika | |
META | Metatervise alused | |
SÜS | Süsteemne perekonnakäsitlus | |
KRIIS | Psühholoogiline abi traumade ja kriiside puhul | |
TRANS | Transpersonaalne psühholoogia ja teraapia | |
FÜS | Inimese anatoomia ja füsioloogia | |
PAT | Psühhopatoloogia | |
ÜPS | Üldpsühholoogia alused | |
ÕIGUS | Täiendmeditsiini valdkonnaga seonduvad õigusaktid | |
ETS | Erinevad teraapiasuunad | |
PRAKTIKA 2 HC | Praktika 2: Holistiline coaching arhetüüpide juurutamise protsessis | |
PRAKTIKA 3 HRT | Praktika 3: Holistiline regressiooniteraapia | |
SUP | Supervisioon | |
TERAAPIA | Eneseteraapia | |
KURSUSETÖÖD KUTSEEKSAM |
Kursusetööd Lõpueksam/kutseeksam |
Koolituse 2. astme läbimisel õppija:
- Tunneb holistilise regressiooniteraapia teoreetilisi aluseid ja toimemehhanisme ning oskab läbi viia holistilist regressiooniteraapiat klientidega.
- Tunneb holistilise inimesekäsitluse kaasaegseid teooriaid ja selles valdkonnas teostatud teaduslikke uurimusi.
- Tunneb tervikliku tervisekäsitluse aluseid, oskab analüüsida tervisemõjurite toimet ning nende põhjuslikke seoseid klientide tervise ja elukvaliteediga.
- Mõistab terviseprobleemide ennetamise põhimõtteid ja oskab neid rakendada holistilise regressiooniteraapia protsessis.
- Mõistab psühhosomaatiliste terviseprobleemide tekkemehhanismi, tunneb metatervise põhimõtteid ja rakendab neid teadmisi teraapiaprotsessis.
- Tunneb süsteemse perekonnakäsitluse aluseid, mõistab perekonna osa inimese kujunemisel ja oskab analüüsida kliendi probleemi seoses tema perekondliku taustaga.
- Analüüsib kliendi vajadust teraapia järgi, tunneb holistilise regressiooniteraapia näidustusi ja vastunäidustusi, oskab rakendada kliendi võimestamise võtteid teraapiaprotsessis.
- Analüüsib kriitiliselt oma terapeuditegevust ja hindab seda lähtudes eetilistest printsiipidest.
- Teab inimese suuremate organsüsteemide talitlust, tunneb nende omavahelist koostööd ja oskab organismis toimuvaid protsesse holistiliselt käsitleda.
- Analüüsib iseennast ja ümbritsevat maailma üldpsühholoogia printsiipidest ja käsitlustest lähtuvalt.
- Tunneb õigusakte, mis reguleerivad täiend- ja alternatiivmeditsiini valdkonda.
- Tunneb täiendmeditsiini erinevaid valdkondi ja psühhoteraapia erinevate suundade põhiseisukohti ja meetodeid.
Õpingute lõpetamise nõuded
Õppija on lõpetanud koolituse 2. astme ja saab lõputunnistuse, kui ta on
- igas õppeaines osalenud auditoorses õppetöös vähemalt 80% ulatuses, välja arvatud supervisioon neljandal õppeaastal, mis tuleb läbida täies mahus;
- läbi teinud kõik õppemoodulite ajal toimuvad praktikumid, kus harjutatakse holistilist rännakut;
- esitanud erialaainete kirjalikud tööd õppejõudude poolt määratud tähtajaks ning sooritanud testid ja arvestused;
- esitanud kõik kursusetööd tähtaegselt ning nõutud tasemel;
- väljaspool õppepäevi läbi teinud eneseteraapia nõutud mahus (vähemalt neli 3-tunnist holistilise regressiooniteraapia seanssi iga õppeaasta kohta), kokku 16 seanssi nelja õppeaasta jooksul ja esitanud igal õppeaastal eneseteraapia voldiku koolituslepingus sätestatud tähtajaks;
- sooritanud väljaspool õppepäevi nõutud mahus holistilise coachingu praktika ja esitanud iga praktikaseansi kohta raporti koolituslepingus sätestatud tähtajaks.
- sooritanud väljaspool õppepäevi holistilise regressiooniteraapia kliendipraktika nõutud mahus ja esitanud klientide poolt täidetud tagasiside vormid.
- esitanud lõpueksamiks/kutseeksamiks töö „Kirjalik juhtumianalüüs“ tähtaegselt, see on sooritatud nõutud tasemel ja saanud eksamil positiivse hinnangu.
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid:
- Holistika Instituudi 2. astme lõputunnistus ja selle juurde kuuluva lisana õiend (eesti- ja ingliskeelne), mis kajastab õppekava täitmise tulemusi. Kui õppija pole täitnud kõiki õpingute lõpetamise nõudeid, väljastatakse talle tõend koolituses osalemise kohta.
- Holistilise regressiooni terapeut, tase 6 kutsetunnistus, mille väljaandjaks on Eesti Täiend- ja Alternatiivmeditsiini Nõukoja juurde loodud Täiend- ja Alternatiivmeditsiini Kutsekoda.
Vastuvõtt
Avalduste vastuvõtt septembris 2023 alustavasse HRT 23-2 gruppi (juhendaja Tiina Pedak) on avatud kuni 31. juulini 2023.
Koolituse 2. astmesse saavad kandideerida need, kellel koolituse 1. aste Holistiline treening on lõpetatud. Vastuvõtul rakendatakse 3 vastuvõtunormi:
Vastuvõtunorm 1: kandidaadil on kõrgharidus tervishoiu, psühholoogia, pedagoogika või sotsiaaltöö valdkonnas.
Vastuvõtunorm 2: kandidaadil on kõrgharidus, kuid mitte tervishoiu, psühholoogia, pedagoogika, sotsiaaltöö valdkonnas.
Vastuvõtunorm 3: kandidaadil on keskharidus, kuid varasem õpi- ja töökogemus on piisav, et kandideerida koolituse teise astmesse.
Arvestame õppijate vastuvõtul õppijakandidaadi varasemat õpi- ja töökogemust (VÕTA). Akadeemilise hariduse kõrval peame oluliseks:
- informaalset õpet sh. töökogemust;
- mitteformaalset õpet sh. täiendkoolituste läbimist;
- välismaal omandatud õpingute- ja töökogemust;
- enesearengut;
- Isiksuslikku küpsust ja sobivust terapeuditööks.
Loe lähemalt: “Vastuvõtunormid koolituse 2. astmesse”
Vastuvõtu käik:
1. Dokumentide esitamine.
- Sooviavaldus. Täida registreerumisvorm meie kodulehel, vali koolitus: Holistiline regressiooniteraapia. Küsimuste korral saada meil aadressil info@holistika.ee või helista 6372777.
- Haridustaset tõendavad dokumendid: diplom, akadeemiline õiend või hinneteleht.
Kui õppija taotleb vastuvõttu normide 2 ja 3 alusel, siis koostab õppijakandidaat portfoolio. Juhendi, mis on abiks portfoolio koostamisel, saadame peale sooviavalduse täitmist. - Kaaskiri, milles on vastuvõtul esitatud dokumentide loetelu.
- Vestluse käigus selgitatakse välja kandidaadi motivatsioon ja sobivus terapeudi väljaõppesse. Muuhulgas võetakse arvesse kandidaadi refleksiooni enesearengust esimesel õppeaastal ja esimesel õppeaastal praktiseeritud coachingu või ATV (arengut toetav vestlus) tulemusi.
- Vestlus vastuvõtukomisjoni liikmetega.
Vestluse käigus selgitatakse välja kandidaadi motivatsioon ja sobivus terapeudi väljaõppesse. Muuhulgas võetakse arvesse kandidaadi refleksiooni enesearengust esimesel õppeaastal ja esimesel õppeaastal praktiseeritud coachingu või ATV (arengut toetav vestlus) tulemusi.
Vabastus üldainetest: Õppijal on võimalik taotleda vabastust üldainetest juhul, kui ta on varasemate õpingute käigus need õppeained läbinud ning esitab selle kohta vastavad dokumendid.
Maksumus
Õppeaasta 1 maksumust vaata siit.
Õppeaasta 2 maksumuseks koos käibemaksuga on 2889 eurot. Õppemaksu saab tasuda ühekorraga või neljas osas või igakuise pangaülekandega osamaksete kaupa. Maksegraafiku järgi tasumisel kantakse enne õppeaasta algust üle ettemaks 282 eurot ja seejärel 11 osamakset á 237 eurot kuus
Õppeaasta 3 maksumuseks koos käibemaksuga on 2975 eurot. Õppemaksu saab tasuda ühekorraga või neljas osas või igakuise pangaülekandega osamaksete kaupa. Maksegraafiku järgi tasumisel kantakse enne õppeaasta algust üle ettemaks 280 eurot ja seejärel 11 osamakset á 245 eurot kuus.
Õppeaasta 4 maksumuseks koos käibemaksuga on 2995 eurot. Õppemaksu saab tasuda ühekorraga või neljas osas või igakuise pangaülekandega osamaksete kaupa. Maksegraafiku järgi tasumisel kantakse enne õppeaasta algust üle ettemaks 295 eurot ja seejärel 12 osamakset á 225 eurot kuus.
Holistika Instituut viib läbi täiskasvanute täienduskoolitust. Meie majandustegevusteate nr 209059 leiate Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS) registrist.
Õppijal on tulumaksuseaduse alusel õigus tulumaksutagastusele koolituseks kulunud summa ulatuses.
Tulumaksutagastuse saamiseks on oluline, et koolituse eest tasutavad summad kannab üle koolitusel osaleja ise. Kui ülekandeid teeb keegi teine, kas vanemad, vanavanemad, vend, õde, või keegi kolmas isik, saab see isik tulumaksu tagasi vaid juhul, kui instituudis õppija on alla 26 aasta vana. Tulumaksu tagastamine koolituskuludelt toimub ainult reaalselt makstud summadelt, mitte maksegraafiku ega esitatud arvete järgi.
Koolituse õppemaks on tasu õppetöö ja õppematerjalide eest. Iga mooduli juurde kuuluvad eestikeelsed õppematerjalid, 40–60 lk. mooduli kohta. Muud koolitusega seotud ja koolituse käigus tehtud kulutused, sealhulgas eneseteraapia, õpperaamatud, transport ja toitlustamine ning majutus- ja toitlustuskulud suvelaagrite ajal, katab õppija ise.
Vastuvõtul sõlmib koolituses osaleja Holistika Instituudiga lepingu. Leping sõlmitakse õppeaastate kaupa iga õppeaasta alguses.
Koolituse käigus tehtavate lisakulutuste ligikaudne arvestus:
Eneseteraapia koolituse 2. astmes
Koolitusest osavõtjad saavad teraapiaseansse holistilise regressiooni terapeutide juures soodushinnaga 70 eurot 2–3-tunnilise seansi eest (norm. hind 80–125 eurot).
Õppeaasta 2 jooksul 4 holistilise regressiooniteraapia seanssi soodushinnaga á 70 eurot, kokku 280 eurot.
Õppeaasta 3 jooksul 4 holistilise regressiooniteraapia seanssi soodushinnaga á 70 eurot, kokku 280 eurot.
Õppeaasta 4 jooksul 4 holistilise regressiooniteraapia seanssi soodushinnaga á 70 eurot, kokku 280 eurot.
Raamatud
- Holistiline treening: umbes 120 eurot.
- Holistiline regressiooniteraapia: umbes 130 eurot.
Suvelaagrid
- Suvelaagrid toimuvad turismitaludes. Hind ööbimise ja toitlustamise eest on olnud vahemikus 50–55 eurot päevas, kogu laagri eest ca 280 – 340 eurot.
NB! Kodulehel toodud hinnad võivad muutuda!
Kirjandus
HOLISTILISE MAAILMA- JA INIMKÄSITLUSE ALUSED
- Chopra, Deepak. Edu seitse vaimset seadust: Praktiline juht sinu unistuste täitmiseks. Nebadon, 1998.
- Chopra, Deepak. Elu pärast surma: Tõenduse taak. Nebadon, 2008.
- Cooper, Diana. Vaimsete seaduste valguses: Juhiseid kogemaks elu kõrgemas sageduses. Valgusesaar, 2000.
- Deida, David. Tõelise mehe tee. Pilgrim, 2007.
- Doyle, Laura. Julgus alistuda. Elmatar, 2003.
- Eberth, Marina Paula. Holistiline treening. Moodulid 1 – 8, 2008. Õppematerjal.
- Goldman, Jonathan. Tervendavad helid. Pilgrim, 2007. (Peatükid 1 – 8.)
- McTaggart, Lynne. Väli: Universumi salajase jõu otsingul. Pilgrim, 2008.
- Myss, Caroline. Vaimu anatoomia: Jõu ja tervenemise 7 astet. Nebadon, 2006.
- Redfield, James. Taevane ettekuulutus. Tallinn: Olion, 1999.
- Shappiro, Debbie. Sinu keha räägib sinuga: Mõtete ja tunnete mõju tervisele. Nebadon, 2005.
HOLISTILINE INIMESEÕPETUS
- Eberth, Marina. Holistiline treening. HT moodulid 1 – 8. Õppematerjal.
- Eberth, Marina. Holistiline regressiooniteraapia. Moodulid 1–13. Õppematerjal.
- Eberth, Marina. Minateadvuse areng. Õppematerjal.
HOLISTILISE REGRESSIOONITERAAPIA MEETOD JA TEHNIKAD
- Bolton, Robert. Igapäevaoskused: kuulamisoskused, kehtestamisoskused, konflikti lahendamise oskused. Väike Vanker, 2006.
- Chopra, Deepak. Elu pärast surma. Tõenduste taak. Nebadon, 2006.
- Danelek, Allan. Reinkarnatsiooni saladus. Tõendid ja nende analüüs. Nebadon, 2007.
- Dethlefsen Thorwald. Taassünnielamus. Sinisukk & Co, Tallinn, 1994.
- Eberth, Marina P. Holistiline regressiooniteraapia. HRT moodulid 1 – 13, Õppematerjal.
- Hellsten, Tommy. Elu laps: Vastutustundliku täisea poole. Pilgrim, 2007.
- Ingerman, Sandra. Hinge tagasitoomine: Lõhestunud isiksuse tervendamine. Tallinn, 1999.
- Mellody, Pia. Kaassõltuvus. Väike Vanker, 2007.
- Norwood, Robin. Naised, kes armastavad liiga palju: Sulle, kes Sa aina soovid ja ootad, et Tema kord muutub. Tartu: Elmatar,1996.
- Tepperwein, Kurt. Sinu keha sõnumid: Mida organid räägivad? Ersen, 2011.
- Siegel, Bernie. Armastus, meditsiin ja imed. Pilgrim, 2007.
METATERVIS
- Metatervis: Haiguste ülevaade. Kursuse materjal.
- Trine Helgerud, Bent Madsen, Dagfrid Kolås. Metameditsiin: Loodusseadused ja loomulik tervenemine.
- Rob van Overbruggen. Psüühika tervendav jõud: Vähi psühholoogilise täiendravi mudelid. Menu, 2011.
EETIKA
SÜSTEEMNE PEREKONNAKÄSITLUS
- Tommy Hellsten. Olla lapsevanem. Pilgrim, 2007.
- Wilfried Nelles. Tegelikkuse tervendav jõud. Väike Vanker, 2010.
- Tiiu Boltzmann. Perekonna varjatud seadused. Suhete käsiraamat sünnist surmani. Väike Vanker, 2013.
PRAKTIKA 1: HOLISTILINE COACHING
- Eberth, Marina Paula. Holistiline coaching kolmele: Juhend holistilise coachingu harjutamiseks. Õppematerjal, 2011.
PRAKTIKA 2: HOLISTILINE COACHING ARHETÜÜPIDE JUURUTAMISE PROTSESSIS
- Eberth, Marina Paula. Holistiline coaching kolmele kangelasele: Holistiline coaching arhetüüpide juurutamise protsessis. Õppematerjal, 2014
INIMESE ANATOOMIA JA FÜSIOLOOGIA
- P-H. Kingissepp „Inimese füsioloogia”.
- Watson, C., Kirkcaldie, M., Paxinos, G. „The Brain: An Introduction to Functional Neuroanatomy”. Elsevier Inc, 2010.
PSÜHHOPATOLOOGIA
- RHK-10 ehk Rahvusvaheline Haiguste Klassifikatsiooni 10. versioon http://www.kliinikum.ee/psyhhiaatriakliinik/lisad/ravi/RHK/RHK10-FR17.htm
- Psühhiaatria. Medicina kirjastus, 2000.
ÜLDPSÜHHOLOOGIA
- Bachmann, T., Maruste, R. Psühholoogia alused. Tallinn: Ilo, 2003.
- Seligman, M. Ehe õnn. Tallinn: Pilgrim, 2008.
TÄIENDMEDITSIINI VALDKONNAGA SEONDUVAD ÕIGUSAKTID
- Kirjalik materjal õppejõult.
- Luik-Tamme, I. „Teavitamine kuld, vaikimine …?“ SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Leht, 2011
- Luik-Tamme, I. „Patsiendiseaduse eelnõust“ SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Leht, 2011
- Luik-Tamme, I. „Kes teavitaks arsti ravimiuuringutega kaasnevatest võimalikest (juriidilistest) kõrvalnähtudest? Lege Artis, 2011
- Luik-Tamme, I. „Kogu Euroopas on arstid mures hagide kasvu pärast“ Meditsiiniuudised, 2011.
ERINEVAD TERAAPIASUUNAD
- Tokosz Karasu. Psychotherapies: An overview. American Journal of Psychiatry, 1977, 134 (8), 851 – 864. Tõlge eesti keelde: Erinevad psühhoteraapia suunad.
- Transpersonaalse psühhiaatria ja psühholoogia tekstikogumik. Scotton B.W., Chinen A.B., Battista J.R.(Toim). ESTRA, 2011.
- Roger Walsh ja Frances Vaughan „ Egost kõrgemale“. Väike Vanker, 2007.
- Ken Wilber „Kõiksuse lühilugu“. ESTRA 2013.
- Ralph Metzner. Alkeemiline kaemus: hingetarkuse kasutamine tervendamiseks ja juhiste saamiseks. ESTRA, 2012.
- Ralph Metzner. Meeleruum ja ajavoog: Teadvusseisundite mõistmine ja oskus neid kasutada. ESTRA, 2012
Koolituskalender 2023/2024
Uus terapeudikoolituse grupp alustab koolitusteed 2023. aasta septembris, juhendaja on Tiina Pedak. Avalduste vastuvõtt on lõppenud.
TEINE ÕPPEAASTA HRT 23-2
Koolitaja: TIINA PEDAK
2023
28. september – 1. oktoober | Moodul 1 | 4 päeva
21.–22. oktoober | FÜS/PAT | 2 päeva
30. november – 3. detsember | Moodul 2 | 4 päeva
9.–10. detsember | FÜS/PAT | 2 päeva
2024
27.–28. jaanuar | FÜS/PAT | 2 päeva
15.–18. veebruar | Moodul 3 | 4 päeva
23.–24. märts | FÜS/PAT | 2 päeva
20.–21. aprill | FÜS/PAT | 2 päeva
2.– 5. mai | Moodul 4 | 4 päeva
30. juuni – 5. juuli | Moodul 5 | 6 päeva, suvelaager
KOLMAS ÕPPEAASTA HRT 22-3
Koolitaja: HEILI LAIDO
2023
14.–17. september | HRT M 6 | 4 päeva
23.–26. november | HRT M7 | 4 päeva
9.–10. detsember | DEMO | 2 päeva
2024
17.–23. jaanuar | HRT M8 | 7 päeva
9.– 11. veebruar | EE2 0,5 + 1.META + 1.PSÜH | 2,5 päeva
8.– 10. märts | EE3 0,5 +2.META + 2.PSÜH | 2,5 päeva
4.–7. aprill | SUP 0,5+SUP 0,5+EE4 0.5 +3.META + 3.PSÜH | 3,5 päeva
16.– 19. mai | SUP 0,5+SUP 0,5+EE5 0.5 +4.META + 4.PSÜH | 3,5 päeva
31. mai – 2. juuni | HRT M9 | 3 päeva
21.–25. juuli | HRT M10 | 5 päeva, suvelaager
NELJAS ÕPPEAASTA HRT 21-4A
Koolitaja: MARINA PAULA EBERTH
2023
28. september – 1. oktoober | HRT M11 | 4 päeva
21. – 22. oktoober | 1.META, 2.META | 2 päeva
3. – 5. november | 3.META + SUP1 + 1.TRANS 0,5 + 1.KRIIS 0,5 | 3 päeva
1. – 3. detsember | 4.META + 2.KRIIS 0,5 + 2.TRANS 0,5 + SUP1 | 3 päeva
2024
13. – 14. jaanuar | SUP1+ SUP 0,5 + 3.TRANS 0,5 | 2 päeva
10. – 11. veebruar | SUP 0,5 + 4.TRANS 0,5 + 1. PSÜH | 2 päeva
8. – 10. märts | 5.TRANS 0,5 + SUP 1 + 2. PSÜH | 2,5 päeva
6. – 7. aprill | SUP 1+3.PSÜH | 2 päeva
18. – 19. mai | SUP 1+4.PSÜH | 2 päeva
1.– 2. juuni | SUP 1+ SUP 1 | 2 päeva
7. – 11. juuli | HRT M12 | 5 päeva
NELJAS ÕPPEAASTA HRT 21-4B
Koolitaja: KATARIINA LIISA MARTENS
2023
5. – 8. oktoober | HRT M11 | 4 päeva
4. – 5. november | SUP1+ 1.KRIIS 0,5 + 1.TRANS 0,5 | 2 päeva
2. –3. detsember | 2.TRANS 0,5 + 2.KRIIS 0,5 + SUP1 | 2 päeva
2024
13. – 14. jaanuar | SUP1+ 3.TRANS 0,5 + SUP 0,5 | 2 päeva
9. – 11. veebruar | 4.TRANS 0,5+ SUP 0,5+ 1.META+1.PSÜH | 3 päeva
7.– 10. märts | 5.TRANS 0,5+ SUP 1+ 2.META+2.PSÜH | 3,5 päeva
5. – 7. aprill | SUP 1+3. META+ 3.PSÜH | 3 päeva
17. – 19. mai | SUP 1+4. META+ 4.PSÜH | 3 päeva
8.– 9. juuni | SUP 1+ SUP1 | 2 päeva
14. – 18. juuli | HRT M12 | 5 päeva