SÜSTEEMNE PEREKONNAKÄSITLUS |
|
Maht | 40 t kontaktõpet + 30 t iseseisvat tööd Kokku 70 t |
Õppejõud | Katrin Saul, Jena Maria Egeskov Andersen, Marina Paula Eberth |
Eesmärk | Õppija mõistab perekonna olulist osa inimese kujunemisel ja oskab läbi viia individuaalset perekonstellatsiooni. |
Õpiväljund |
|
Läbitavad teemad | Pereteraapia alused: perekond on süsteem. Süsteemiteooria põhimõisted rakendatuna pereteraapias. Patoloogia käsitlus süsteemses pereteraapias: süsteem kui patoloogilise käitumise alalhoidja. Pereteraapia aksioomid suhtlemise kohta. Perekonna uurimise võimalused. Struktuurne pereteraapia. Süsteemid ja allsüsteemid. Perekonna müüdid. Pereteraapia tehnikad. Perekond kui arenev süsteem: kujunemine ja arengufaasid. Düsfunktsionaalsete perede tüübid. |
Perekonstellatsioonide ajalugu ja kujunemise fenomenoloogilised alused. Süsteemse korra seadused peresüsteemis B. Hellingeri järgi ja nende eiramise tagajärjed. Peresüsteemis toimivad jõud. | |
Perekonstellatsioonide läbiviimise põhimõtted. Individuaalse konstellatsiooni tehnika. Praktikad. | |
Iseseisev töö | Õppematerjali läbitöötamine. |
Meetodid | Loengud, praktilised harjutused, rühmatööd. Konstellatsioonid. Tehnika demonstratsioon. Praktikumid. |
Sooritamise nõuded | Osalemine 80% loengutes, osavõtt aruteludest ja rühmatöödest. Osavõtt perekonstellatsioonidest grupis. Individuaalse konstellatsiooni praktikumides osalemine. Suuline raport. |
Õppematerjal |
|