TRANSPERSONAALNE PSÜHHOLOOGIA JA TERAAPIA |
|
Maht | 20 t kontaktõpet + 60 t iseseisvat tööd Kokku 80 t |
Õppejõud | Heili Laido |
Eesmärk | Õppija tunneb transpersonaalse psühholoogia ja teraapia põhiseisukohti ja meetodeid ning oskab neid kriitiliselt analüüsida. |
Õpiväljund |
|
Läbitavad teemad | Transpersonaalse psühholoogia ja teraapia tekkepõhjused ja suhted teiste teaduste ja filosoofia suundadega. Tähtsamad eelkäijad: James, Jung, Assagioli, Maslow. Transpersonaalne psühholoogia kui teadus ja filosoofia: Wilber, Grof. Transpersonaalse psühholoogia uurimisobjektid: teadvus, teadvusseisundid, teadvuse arenguetapid, ego transtsendeerumine, areng, surm, vaimse arengu tähtsus, inimeste võimed, keha-vaimu seosed, muutused inimeste mõttemaailmas ja käitumises. Tähtsamad esindajad, nende põhiseisukohad ja panus transpersonaalse psühholoogia ja teraapia arengusse: Walsh, Tart, Wilber, Grof jt. Rakendusvaldkond: teraapiasuunad, teraapilised võtted, tehnikad ja protseduurid. Transpersonaalsete teraapiate erinevus võrreldes teiste teraapiatega.Transpersonaalse psühholoogia ja teraapia organisatsioonid, koolkonnad, õppimisvõimalused.
Transpersonaalse suuna kriitika ja nõrgad küljed. |
Iseseisev töö | Õppekirjanduse läbitöötamine. Arutelud väikestes rühmades + referaadi koostamine ja ettekanne klassis. |
Meetodid | Loengud, arutelud loetud kirjanduse põhjal, ühisarutelud, rühmatööd. |
Sooritamise nõuded | Ettekande koostamine ja ettekandmine. Osalemine õppetöös 80% ulatuses, osavõtt aruteludest ja rühmatöödest. Teadmiste kontroll testiga. |
Õppematerjal |
Soovituslik:
|