HOLISTILISE REGRESSIOONI TERAPEUDI EETIKA |
|
Maht | 20 t kontaktõpet + 30 t iseseisvat tööd Kokku 50 t |
Õppejõud | Ene Talvist ja Marina Eberth |
Eesmärk | Õppija tunneb terapeudi eetikat ja eetilisi probleeme, erinevaid eetikakoodekseid, ülekandeid ja vastuülekandeid, oskab analüüsida enda kui terapeudi nõrkusi ja probleeme. |
Õpiväljundid |
|
Läbitavad teemad | Põhimõisted: väärtused, eetika, kõlblus, moraaliprintsiibid. Professionaalsus ja eetiline käitumine. Eetikakoodeksid. Kliendi teavitatud nõusolek. |
Terapeudi eetika ABC: Aeg ja koht kui teraapia turvalised raamid. Teraapia eest tasumine. Aktsepteerimine kui kontakti alus. Konfidentsiaalsus. Roll ja kindlad piirid. | |
Holistilise regressiooni terapeudi eetika. Kliendi erivajadused muutunud teadvusseisundis. Teavitatud nõusolekuga seonduvad probleemid. Puudutus teraapias. Kognitiivne dissonants. Ülekanne ja vastuülekanne. Terapeudi riskide mudel. Eetilised väljakutsed: kliendist mittehoolimine, aitaja läbipõlemine, teadmatus lõksudest, muutunud teadvusseisundi mõju alahindamine, ülekanne ja vastuülekanne. Eetilise käitumise võtmed: tõeline hoolimine, soov uurida enese motiive, rääkida tõtt, küsida abi ja õppida, tunnistada oma kaitsemehhanisme. Eetilise väärkäitumise tagajärjed. Väärkäitumise ennetamine. | |
Iseseisev töö | Kirjanduse läbitöötamine, enesevaatlusküsimustike täitmine, referaadi koostamine ja ettekande ettevalmistamine. |
Meetodid | Loengud, eetiliste dilemmade arutelud rühmades, harjutused ja rollimängud, referaatide kuulamine, ühisarutelud. |
Sooritamise nõuded | Osalemine 80% loengutes, referaadi koostamine ja ettekandmine, osavõtt aruteludest ja rollimängudest, enesevaatlusküsimustike täitmine. |
Õppematerjal | Kylea Taylor. The Ethics of Caring. 1995. |