HOLISTILINE INIMESEÕPETUS 1 JA 2 |
|
Maht | 1. astmes 60 t kontaktõpet + 10 t iseseisvat tööd 2. astmes 76 t kontaktõpet + 20 t iseseisvat tööd Kokku 166 t |
Õppejõud | Marina Eberth, Katariina Martens, Heili Laido, Kristiina Garancis |
Eesmärk | Õppija tunneb holistilise inimesekäsitluse kaasaegseid teooriaid ja terviklikku tervisekäsitlust, mõistab tervisemõjurite ning võimestamise osa probleemide ennetamisel ja elukvaliteedi tõstmisel. |
Õpiväljund |
|
Läbitavad teemad | Teadvuse holistiline käsitlus: Teadvus, alateadvus ja üliteadvus, kollektiivne teadvus. Kolme Mina teooria. Teadvusseisundid ja ajurütmid. Psüühiliste funktsioonide holistiline käsitlus:
Keha, kehaliste funktsioonide ja seksuaalsuse holistiline käsitlus. |
Süsteemiteooria alused. Avatud süsteemid ja nende areng. Süsteemide surm ja taassünd. Evolutsioon ja kvanthüpe. Loomulikud elukriisid kui arenguvõimalus. Süsteemne lähenemine inimesele. Süsteemse lähenemise põhimõtete kasutamine teraapias. Minateadvuse teke ja arenguetapid sünnist surmani. Inimese elukaar ja selle osad. Tervikliku tervise alused. Keha ja meele seos, psüühika ja tervise vastastikune mõju. Haigusekeskne patogeneesi mudel. Ressurssidele orienteeritud lähenemine tervisele ja tervisekeskne salutogeneesi mudel. Terviseprobleeme ülalhoidvad faktorid. Võimestamine ja võimestumine tervise teenistuses. Terviseprobleemide ennetamine. Organite ja protsesside koherentsus. Positiivse psühholoogia seisukohtade rakendamine terviseprobleemide ennetamisel. Optimaalne elu versus normaalne elu. Õnn ja eneseteostus. |
|
Iseseisev töö | Õppematerjalide läbitöötamine. Koduülesannete lahendamine. |
Meetodid | Loengud, loetud kirjanduse ühisarutelud, rühmatööd, joonistamine, rollimängud. Praktikumid: praktilised harjutused, meditatsioonid ja praktikad. |
Sooritamise nõuded | Osalemine 80% loengutes, osavõtt aruteludest, rühmatöödest ja praktikumidest. Teadmiste kontroll: valikvastustega test. |
Õppematerjal |
|